Friday, February 19, 2010

Pemurahnya Tuhan

Pagi ini saya termenung seketika...mengenangkan semalam yang dah berlalu. Bermakna sehari kita mendekati penghujungnya. Penghujung yang berakhir dengan penamat nyawa atau penghujung yang berakhir dengan penamat alam ini...
Hati saya penasaran...Mengapa tidak ku manfaatkan hari-hari yang berlalu dengan sebanyak mungkin bekalan ke sana? Andai kata seminit lagi Tuhan akan mengambil Nyawaku atau seminit lagi Tuhan akan memusnahkan alam ini mampukah aku menghadapinya dengan amalan yang sedikit ini.
Tuhan,....
Sungguh Engkau Maha Pemurah. Biarpun terlalu banyak dosa dan kesilapan yang telah aku lakukan, tapi Engkau tetap jua melimpahkan nikmatmu. Aku masih lagi dapat menikmati udaraMu, masih dapat menikmati keindahan alamMu, masih lagi dapat merasai kelazatan juadahMu, masih lagi dapat menggerakkan anggota tubuh ini....Dan yang paling berharga, aku masih dapat merasai kasih sayangMu... Terasa malu diri ini untuk menghadapMu.
Terima Kasih Tuhan....

1 comment:

Aqmar Albi said...

Seringkali kita terlupa pada pemberi nikmat sedang kita dengan bongkak dan sombong merasai nikmat itu tanpa merasai dari mana nikmat itu dan untuk apa diberikan nikmat itu.